Zariaďujeme pracovňu v domácich podmienkach

Takmer nikto z nás, ktorí pri práci používame počítač a internet, sa nevyhne práci z domova. Práve práca doma býva mnohokrát zložitejšia ako práca v bežnej kancelárií. Naokolo sa nachádza množstvo iných lákadiel, ktoré zväčšujú nechuť do práce. Avšak svoju prácu musíme dokončiť. Pri zariaďovaní pracovne doma sa preto musíme držať podľa postupov, vďaka ktorým bude naša výkonnosť najvyššia a pracovňa nebude prekážať.

 

Lokalizácia domácej pracovne

Pred kúpou zariadenia domácej mini pracovne sa musíme rozhodnúť, do akej miestnosti ju je vhodné umiestniť. Najmä v panelákových bytoch nie je dostatok priestoru na osobitnú pracovnú miestnosť. Preto ju musíme začleniť do inej. Pracovňu zo zásady neumiestňujeme do spálne. Pohľad na posteľ nám pri práci navodí pocit ospalosti a nevôle do práce. Naopak, pri zaspávaní sa budeme musieť pozerať na nedokončenú prácu, ktorá nám nedá spať. Navyše, počítač nie je vhodné umiestňovať do miestnosti určenej na spania kvôli elektrosmogu.

Najvhodnejším riešením je pracovňa v obývacej miestnosti, hale či chodbe v prípade jej väčších rozmerov. Ideálne je schovanie pracovného stola do výklenku. Ak priestor žiaden neobsahuje, pracovňu dokážeme oddeliť jednoduchou sadrokartónovou priečkou či paravánom.

Funkčný nábytok do pracovne

Zariadenie nábytku pracovne vtesnanej do inej miestnosti volíme v duchu prítomného interiéru. V obchodoch je dostupných množstvo špeciálnych kúskov, ktoré nám pomôžu efektívne využiť priestor. Napr. pracovná skriňa, ktorá sa po otvorení mení na plnohodnotnú pracovňu. Uzavretím dvierok sa z pracovne stane len obyčajná skriňa. Pracovňu môžeme zariadiť taktiež rôznymi sklápacími poličkami, ktoré v prípade potreby väčšieho priestoru oprieme zvisle o stenu. Stolíky z pracovne sa dajú taktiež využívať aj ako konferenčné, čo sa určite využije pri väčších návštevách.